Опції зарахування

Мета курсу – засвоєння студентами основних теоретичних підходів до вивчення проблем комунікації та спілкування; технологій спілкування у різних сферах діяльності людини, зокрема у ділових, сімейних, педагогічних, та побутових стосунках; формування навиків|навичок| аналізу смислів та змісту комунікаційних актів, навиків розпізнання невербальної сигналізації та емоцій співбесідника, навиків збереження комунікативної рівноваги та ефективності комунікації.

Завдання:

·      вивчення основних понять та принципів психології педагогічного спілкування;

·      визначення взаємозв’язків педагогічного спілкування з іншими формами комунікативних процесів;

·      засвоєння уявлень про комунікативну взаємодію у зв’язку з цілями та мотивами комунікантів, ставленням один до одного, сценаріями спілкування;

·      формування у студентів навичок аналізу смислів за змістом повідомлень та діалогів у комунікативних актах;

·      визначення особливостей соціальної взаємодії з об’єктами професійної діяльності та організація управління конфліктним та безконфліктним професійним спілкуванням;

·      оволодіння та подальше вільне оперування професійною термінологією, використовуваною в даній сфері практичної діяльності.

 

Студенти повинні знати:

-         професійну термінологію, що існує в даній сфері; синонімічну термінологію у суміжних сферах, що описують комунікативні процеси та їх складові.

-         психологічні феномени педагогічного спілкування, їх закономірності та механізми утворення і функціонування;

-         основи вербального та невербального спілкування, особливості міміки, жестів, пози та їх інтерпретацію;

-         соціально-психологічний зміст, умови та засоби оптимізації спілкування;

-         стадії міжособистісного розуміння та правила психолого-педагогічного спілкування;

-         соціально-психологічну характеристику конфліктів, методи їх корекції та врегулювання.

 


Студенти повинні вміти:

-            визначати індивідуально-психологічні відмінності особистості за їхніми проявами у діяльності та спілкуванні, адекватно сприй­мати співрозмовника і впливати на нього;

-            аналізувати ефективність спілкування, виявляти оптимальні умови спілкування, встановлювати адекватні міжособистісні стосунки в різних ситуаціях спілкування;

-            рефлексувати свої соціально-психологічні властивості, розвивати комунікативну компетентність, прогнозувати розвиток педагогічної взаємодії;

-            визначати найбільш ефективні засоби психологічного впливу на аудиторію, забезпечуючи ефективне використання засобів  вербальної та невербальної комунікації з аудиторією; розробляти процедуру і техніку психолого-педагогічного спілкування з метою запобігання міжособистісних та міжгрупових конфліктів;

-            вибирати джерела та канали інформації, систематизувати та обробляти інформацію;

-            застосовувати набуті знання з метою побудови конструктивних взаємовідносин з клієнтами та вирішення практичних проблем у професійній діяльності.


Самореєстрація (Студент)